Udvid filter
SMART #1 - og intet er som før.


___

Mercedes-Benz er gået sammen med Geely og har sammen udviklet den helt nye SMART #1 elbil. Den bliver ikke officielt importeret til Danmark, men heldigvis har landets største forhandler af brugte Mercedes ikke overset den smarte elbil. Den bliver en succes, det tror vi helt sikkert, og nu kan du købe, se og prøve den hos STARMARK.

Smart #1 gør brug af én af de mest innovative og moderne elbilsplatformer - SEA2 fra Geely. Det giver den en platform, der er dedikeret fra starten af, til at være en elbil, og det tillader f.eks. op til 22 kW AC-opladning og en yderst fornuftig rækkevidde. Mercedes har grundlæggende stået for alt du kan se, men har samtidig haft deres ekspertise med i udviklingen af bilens førerassistenter, sikkerhed, komfort og teknologi.


Bemærk venligst: STARMARK importerer/sælger ikke længere SMART. 

Men du kan stadig fortsat finde de relevante informationer på siden her - vi forhandler dog ikke længere bilerne.

Landets første anmeldelse.

Vi spurgte vores gode bekendte, Jimi Rosa fra Biler.Tv, om han kunne tænke sig at komme bag rattet af vores SMART #1 BRABUS i en hel dag, gøre sine egne indtryk og tage dig med på en tur med rundt om og ind i bilen, nørde dens features, specifikationer og udstyr - og selvfølgelig se, om det legendariske 'BRABUS'-navn kommer til sin ret i en kompakt elbil.

Jimi fra Biler.Tv

Vi inviterede Jimi til et et samarbejde, fordi han har et ry for at være yderst ærlig, nørdet, objektiv og dybdegående i sine anmeldelser. Jimi er dog også en bekendt af huset, så vi ved godt, at han ved, lige hvad snakker om. Han tester i dag KUN elbiler på hans Youtube kanal, hvor der i dag er over 30.000+ danskere som følger med, når han ugentligt udgiver en ny anmeldelse af en populær elbil.

Besøg Biler.TV på Youtube

Hvorfor importerer STARMARK disse?

Oprindeligt var Smart en del af Mercedes-Benz Group, dengang kaldet Daimler-Benz, og de ændrede opfattelsen af små biler med... Virkelig små biler. Den oprindelige Smart kom ud i slutningen af 90'erne og var så kompakt, at den kunne og måtte parkere som en motorcykel. Så hvor andre biler skulle parallelparkere, kunne en Smart blot bakke ind. Helt optimalt til de tætpakkede storbyer, hvor parkeringspladser i forvejen var en mangelvare. Siden da har Smart haft flere modeller lanceret, lige fra en sportslig og let Roadster, elektriske modeller, firedørs modellen ForFour mfl. 

Men i 2019 indgik Mercedes-Benz et samarbejde med kinesiske Geely, og sammen begyndte de at skabe den nye #1, baseret på Geely's moderne og elbils-specifikke SEA2 platform og dens dertilhørende teknologi, sikkerhed og batteri/lade-teknologi. Men selve designet, kabinen og alt det andet, som du kan se, er designet i Tyskland af Mercedes-Benz.

STARMARK har længe haft enkelte Smart modeller på lager, og særligt den faceliftede elektrisk ForTwo har vi solgt og udleveret en del af. Derudover er vores ejere, Ejner Hessel, officiel importør af Smart.

#1BRABUS

Den mest potente udgave af SMART #1 er særligt udstyret, stylet og modificeret af tuningsfirmaet BRABUS. De har længe haft et samarbejde med Mercedes-Benz og AMG, og har siden 1977 skabt nogle af de mest vanvittige (og til tider også åndsvage) Mercedes, Maybach og SMART modeller. Vi kan f.eks. nævne den tungt-modificerede udgave af AMG GT 4-DOOR, som BRABUS kalder for 'ROCKET 900' med små 900 hestekræfter... Det er vanvittigt, og det er ikke til småpenge. Så hvorfor lave et så tæt samarbejde på en relativt prisvenlig SMART familiebil, spørger du måske? Det er faktisk ikke første gang. I 2012 kunne du nemlig også få en SMART ForTwo med Brabus styling, brede bagdæk, to små udstødningsrør bagpå og 102 hestekræfter på baghjulene. I 2020 kom så deres 'ULTIMATE E', som er en modificeret elektrisk ForTwo cabriolet. Store armbevægelser, men den yder blot 92 hk. Nej, den ny #1 BRABUS kan for alvor slå fra sig.

LÆS MERE HOS BRABUS

UDSTYRSPAKKER

SMART #1 PREMIUM

PREMIUM-udgaven er den topudstyrede 'almindelige' #1, og den er fuldstændig pakket med alt det ekstraudstyr, som du kunne ønske og drømme om. Den får også en varmepumpe. Modsat Brabus-udgaven, så gør den brug af én elmotor (baghjulstræk). Det giver dog også et lavere forbrug, og dermed en længere rækkevidde, som er oplyst til omkring 420/440 kilometer. Samtidig byder den stadig på en høj ydelse; du får 272 hestekræfter!

- Beats lydsystem med 13 højtalere
- Nøglefri adgang og betjening
- Førerassistent-pakke
- Panoramaglastag
- Parkeringspakke m. 360 p-kamera
- CyberSparks LED+ forlygter (fuldt adaptive)
- Fuldt-elektriske forsæder
- Head-up display

Se en Premium-model her

SMART #1 BRABUS

 I BRABUS-udgaven får du to elmotorer, dermed firehjulstræk, og det giver en ydelse på hele 428 hestekræfter og en 0-100 km/t tid på 3,9 sekunder... Altså AMG A 45 S ydelse i en kompakt og komfortabel familie elbil. Undervognen er dog grundlæggende den samme som i standard-udgaven. Det giver til gengæld muligheden for høj hverdagskomfort i en lynhurtig elbil, der samtidig ser helt fantastisk ud inde og ud - hvis du spørger os.

Samme udstyr som i 'PREMIUM'
- Brabus eksteriør
- Brabus interiør m. røde seler
- Brabus sæder
- Brabus fladbundet sportsrat
- 19" Brabus alufælge
- Brabus hækspoiler
- Blanksorte detaljer

Se en BRABUS-model her

”Just go right ahead and buy it. It really is one of the very best electric family cars you can buy” - Mat Watson, CARWOW

Opladning og rækkevidde.

Smart #1 kan (i Premium og BRABUS-udgaven) lade med op til 22 kW AC, og kan derfor lade helt op på 3 timer med AC-strøm. Med en DC-hurtiglader (150 kW) kan den oplade fra 10-80% på under en halv time. Batteriet er på 62 kWh (cirka), og Smart estimerer rækkevidden til omkring 420/440 kilometer i Premium-udgaven og omkring 400 i Brabus. Vi har oplevet en rækkevidde på omkring 350 km i Brabus-udgaven, og det var inklusiv en masse motorvejskørsel - det er bestemt ikke dumt! Det gør en SMART #1 letanvendelig i dagligdagen, selv hvis du skal kører længere ture, da bilen så hurtigt kan lade batteriet op igen. Navigationen hjælper naturligvis også med at udregne ladestop mv.

Ikke længere en lille bil.

Hvis du tror, at den nye SMART #1 stadig er en lille bil, så tager du altså helt fejl. Den er vokset markant og minder nu mere om en Mercedes EQA i størrelsen - og apropos Mercedes, så kan bagsæderne i #1 også rykkes frem og tilbage som i en GLB. Så kan du let vælge imellem ekstra benplads på bagsædet, eller mere bagagerumsplads (i dybden). Der er derudover naturligvis ISOFIX punkter på bagsæderne, men endda også på passagersædet foran, så du let og sikkert kan montere en autostolDer er også et lille frunk (opbevaringsrum under "motorhjelmen") på 15 liter, som desværre ikke giver plads til meget opbevaring, men det er der. Der er desuden højt til loftet i kabinen. Bagagerummet er desværre ikke helt så stort, og det kan godt blive bøvlet at få en barnevogn derind - vi får det testet af hurtigst muligt!

Noget andet imponerende; den må trække en anhænger på op til 1.600 kg! Ingen af vores lagerbiler har pt. anhængertræk, men vi er ved at undersøge muligheden for eftermontering. Kontakt en salgskonsulent for mere info.

 

Bonus info (om #1 Premium og BRABUS)

Ambientebelysning

I kabinen skinner Mercedes' design og innovation igennem - bogstavelig talt. Ambientebelysningen i kabinen giver dig mulighed for at vælge i mellem 64 forskellige farver, eller ét af de mange predefinerede temaer.

Adaptive og intelligente forlygter

Inde i lygtehuset finder du topmoderne lygteteknologi. Selve modulerne ligner næsten 1:1 dem, som du finder i C-Klassens DIGITAL LIGHT forlygter, men hos Smart hedder de altså CyberSparksLed+. De oplyser vejens kurve, vejskilte, automatisk op- og nedblænder mm.

Moderne sikkerhed

Med Førerassistent-pakken strammes rattet op, bilen holder sig selv i dens vognbane, analyserer vejen omkring dig, og de andre trafikanter, holder øje med de blinde vinkler, holder afstanden til forankørende og meget mere. En sikker bil, som vores Smart #1, gør motorvejskørsel til en afslappet, rolig og fornøjelig affære. Nyd også godt af 360 grader kamera, automatisk parkering mm.